Ancra: “Er is geen instrument op de markt waarmee ik dit resultaat had kunnen bereiken!”

In het begin van de jaren 2000 opende Ancra haar bedrijf op basis van de familietraditie van naaiwerk. Het begon in een klein winkeltje in Trogir. Het kleine project werd al snel de hoofdactiviteit: voldoen aan de behoeften van grote distributeurs en de productie verplaatsen naar Split.

In de loop der jaren hebben ze gezocht naar manieren om sneller werk te leveren met een hogere kwaliteit. Dit is hun standaard om over te brengen aan iedereen die met hen werkt. Deze aanpak leidde tot veel innovatie, maar ook tot nieuwe uitdagingen. Daarom kochten ze vijf jaar geleden het Proliner canvas pakket. Ivan zei: “De Proliner is essentieel voor ons. Zonder dit apparaat zouden we niet in staat zijn alle ingewikkelde projecten waar we dagelijks mee te maken hebben aan te pakken.”

Ervaring en innovatie stellen hen nu in staat om te werken in een divers spectrum van projecten: van bootzeil, bootkussens en bootinterieurs tot standaard meubelbekleding en onderhoud van auto-interieurs. In de afgelopen maanden voltooiden zij de canvasbekleding voor Aurum Sky, een luxe jacht dat langs de Adriatische Zee vaart. Ondanks de lastige aard van het project was Ivan in staat om het hele jacht in slechts 3 uur digitaal in te meten met de Proliner.

Ivan vertelde ons alles over dit project:

“De eisen van de klant waren duidelijk: ze wilden het volledige dek en de uitrusting beschermen voor de komende winters. Met alle jaren ervaring en alle Proliner trucs die we al kenden, verdeelden we het project in 4 secties (reling, mast, boeg en achtersteven van de boot). Vervolgens hebben we de eerder gemeten vaste referentiepunten met elkaar verbonden.”


“We gebruikten een paar leaps op het bovenste deel en daarna gingen we naar boven. We gingen verder met de hoeken, en daarna herhaalden we dit voor de achterkant en de voorkant. Daarna deden we hetzelfde:

nog een leap, nog 7 meter, nog een punt in het bovenste gedeelte apart en deze punten gebruikten we voor de verbinding. We deden het hele voorste gedeelte, dat groter en breder was, in één keer. Deze werd apart gedaan, met enkele verbindingsstukken met het bovenste deel.”

“Ik heb het allemaal zelf gedaan, het is een eenmansklus met de Proliner! Hoewel het een uitdaging was vanwege de ruimte, (vooral aan de zijkanten om de randen vast te leggen en te letten op de hoeken) spreken de resultaten voor zich: ze zijn gewoon fantastisch!”

Hij eindigde met: “Er is geen gereedschap op de markt waarmee ik dit had kunnen bereiken: ons gekste, grootste project tot nu toe. Ik had sjablonen kunnen gebruiken en met trigonometrie of iets anders kunnen werken, maar dat zou niet zo nauwkeurig zijn. We zijn uiterst tevreden.

Voor onze klant zal het onderhoud aan dek niet langer weersafhankelijk zijn. En als het jacht moet worden verplaatst, maken de enorme flybridge ramen het mogelijk te navigeren met de kap erop.”

Ancra – Website

Ancra – Facebook

Ancra – Instagram